Szukaj na tym blogu

piątek, 9 listopada 2012

Ford Focus Electric


Focus electric to pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny Forda. Sprzedaż rozpoczęła się w grudniu 2011. Na razie sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych gdzie zyskuje coraz większą popularność. To za sprawą najbardziej efektywnie wykorzystywanej energii . Testy udowodniły że  jazda Fordem odpowiada jeździe odpowiednikiem spalinowym który zużywał by średnio 2,2 litra paliwa na 100 km. 
To czyni Focusa najbardziej oszczędnym kompaktem wśród samochodów elektrycznych. Duża w tym zasługa chłodzonych cieczą akumulatorom. Akumulatory niestety pod wpływem nadmiernego ciepła  podlegają szybszemu zużyciu . Ford zaradził temu stosując specjalną ciecz która nie tylko spełnia zadanie chłodzenia ale również w zimne dni ogrzania pakietu baterii. Sama zaś bateria waży 600-700 kg i jej koszt to 12-15 tys. USD. Masa całego pojazdu to 1674 kg. Producent podaje że jego samochód przejedzie na pełnym ładowaniu 122 km . Ciężko stwierdzić czy  to faktyczny zasięg. Silnik użyty do napędu dostarcza ok 125 KM i 245 Nm momentu obrotowego jest dostarczany przez firmę Magna International tę samą która chce inwestować w produkcje samochodów w naszym rodzimym FSO. Nie chciałbym w tym miejscu spekulować ale te dwie informacje jak również ta ze Ford nie podjął jeszcze decyzji gdzie  Ford Focus Electric miałby być produkowany w Europie można by było ułożyć w sensowną całość. 
Auto ma port ładowania baterii umieszczony z boku. Producent zauważył że większość będzie ładowana w garażu wiec port z przodu byłby mniej wygodny w użytkowaniu. Renault postawiło na dzierżawę pakietu akumulatorów  natomiast w Focusie baterie kupujemy wraz z samochodem. Które rozwiązanie  bardziej się sprawdzi zobaczymy  po czasie.  Myślę że i jedno i drugie ma swoje zalety ale ostateczna decyzja będzie należeć do klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz