Szukaj na tym blogu

EV1 HISTORIA SAMOCHODU Z LAT 90

Na początku mojej przygody z tym blogiem postanowiłem w krótkim opisie przedstawić samochód który przekonał społeczność do pojazdów elektrycznych niestety skończył niezbyt udanie o czym dowiecie się w poniższym tekście.



Koncepcja auta elektrycznego, zwanego z angielskiego EV (Electric Vehicle) powraca regularnie przy okazji kolejnych kryzysów naftowych. Nie udało się jej jednak do tej pory zawojować rynku. Wydaje się, że najbliższy osiągnięcia sukcesu był koncern General Motors. W połowie lat dziewięćdziesiątych zaprezentował model EV1 i wdrożył dla niego specjalny program. Prawie 900 aut trafiło do indywidualnych użytkowników, którzy mieli testować auto. Mimo wielu usterek, charakterystycznych ze względu na pionierski charakter konstrukcji, opinie użytkowników były entuzjastyczne. Szczególnie dotyczyły one drugiej generacji, wyprodukowanej w latach 1998-1999r.
EV1 z końca lat 90-tych miał zupełnie przyzwoite osiągi – do setki rozpędzał się w 9 s, przy ekonomicznej jeździe miał zasięg do 250 km . Zbiornikiem energii było 26 akumulatorów kwasowo-ołowiowych, które mogły łącznie zgromadzić 17,6 kWh energii. Historia EV1 została przedstawiona w dokumentalnym filmie Who Killed the Electric Car? (2006).


Jednak w 2000 roku, w nie do końca jasnych okolicznościach GM postanowił skasować program. Auta, pomimo protestów zostały odebrane użytkownikom i trafiły na złom. Prawdopodobnie wszystkie te auta zniszczono . Do tej pory nie wiadomo co było prawdziwą  przyczyną wstrzymania programu.


1 komentarz:

  1. Ja niestety także bym się poślizgnął na samochodzie. Dobrze, że wziąłem ze soba mechanika z warsztatu https://tylnabelka.pl/o-nas/ bo w innym wypadku jeździłbym teraz prawie "trupem".

    OdpowiedzUsuń